BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, October 19, 2010

Isnin; 18/10/2010

Hari ni paaling malas nak gi kerja. Anak pulak demam.so, terpaksa le emergency leave pagi ni. bawak anak ke klinik, petang masuk ofis.
Dalam malas2 & sibuk2, diet tetap kena  diet. Actually, aku dah semakin biasa pulak makan benda2 diet ni..nasi pun dah x leh letak banyak2 dah,.makin hari makin sikit portion yg aku letak.yg letak banyak adalah sayur-sayuran. bila antara main meal tu aku lapar, aku makan buah je sampai kenyang. minum pun dah kurang minum minuman bergula & bersusu pekat. aku lebih suka minum teh hijau & teh cina yg x bergula sebagai minum petang..member ofis kata aku minum air pelik..x pe la..bior je la apa orang  nak kata. yg penting sekarang ni aku makan benda2 yg menyihatkan untuk badan aku..aku diet, bukan x makan langsung. aku makan apa..cuma banyak sayur & buah-buahan.So far, perut ni rasa kempis la sket. walaupun ada jugak kembung tu sket2..tapi ok la..x macam dulu..dah macam mak buyung aje..tadi ada timbang..x tahu la mesin penimbang tu rosak ke hapa..berat aku dah turun dari 68 kepada 66 kg..kalau turun kira ok la..long journey to go..


So, hari ni ini lah menu saya;

Breakfast : Roti Gardenia breaktru + tuna olive + mayo+ sos tomato+salad+cili ( bakar)
tengah Hari : Nasi sesenduk, ikan kembung bakar, ulam2+tempoyak
Malam : Cereal +susu

antara waktu2 tu ada lapar gak..aku makan buah je..malam main badminton..rasa segar sangat..walaupun dah lama x main.

0 comments: