BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, November 9, 2010

Selasa; 09/11/2010

Dah lama x masuk sini..ada sebabnya..sibuk dengan ofis & ada masalah peribadi..huhuhu.. makan pun x berapa nak kontrol dah..tapi still la maintain berat aku 65kg..ada bau2 nak ke 64 kg..hehehe..seronoknya..dah 5 kilo berat aku turun dengan cara pemakanan yang sihat..kenkawan kat ofis pun ramai tegur aku dah nampak kurus..tu yang buat lagi bersemangat nak kurus tu..!Untuk pengetahuan korang, selain dari dapat menguruskan badan, badan aku juga rasa sihat. kalau selalu tu, sebulan, mesti ada penyakit selsema sampai batuk-batuk..dalam sebulan aku buat diet cara ni, alhamdulillah, x de selsema & batuk! Aminggu ni aku dah kurang makan cereal, sebab tekak ni dah x leh nak terima dah..so, aku ganti breakfast dengan roti gardenia breaktru & tuna light.roti tu pun sekeping je..kenkadang pagi2 aku x rasa lapar pun..kul 10.00 aku makan buah..sampai ke tangah hari. cayalah!Tengah hari aku makan nasik dalam 2 sudu je..tu pun x abih..sebabnya..jeng..jeng.,.jeng...aku masak sayur semangkuk tuk aku sorang..bila asyik dok hadap sayur, nasik pun makan x abih..hehehe..lauk..of course ikan..hari ni ikan salmon bakar..malam,,.aku makan nasik..2 sudu gak..sayur banyak cm biasa..aku dah makin suka pulak makan sayur2 ni..kalau x de sayur rasa x lengkap meal aku..sayur pulak, aku masak sendiri..sbb pakai minyak canola.seronoknya! dapat kuruskan badan..hehehe..

0 comments: